nuffnang adds

Sunday, November 26, 2017

Busan Gwangandaegyo Bridge (부산 광안대교)

Spectacular Lighting Show Takes Place Nightly at Gwangan Bridge


Setelah balik daripada Everland, kami ke destinasi seterusnya iaitu Gwangandaeyo Rainbow Bridge. Jambatan yang dilengkapi dengan beribu-ribu lampu LED memberikan satu pemandangan indah kepada pengunjung-pengunjung. Pengunjung boleh menikmati dengan perasaan romantis sambil menikmati angin sejuk dan makanan yang enak. Kira kat sini memang port terbaik untuk pasangan yang sedang dating.

Persembahan air pancut serta lampu warni-warni diiringi lagu ini dipersembahkan dalam masa 5-8 minit bermula jam 8.00 malam. Yang paling penting, penonton tidak dikenakan bayaran untuk menyaksikan persembahan ini. Melainkan jika pengunjung menaiki cruise, akan dikenakan bayaran tiket masuk. Pemandangan dari cruise boat lebih indah dan menyeluruh.










Sempat lagi pak cik k-pop tu posing.





Yang menariknya, terdapat banyak street-food dan food-truck kat sini, lepas tu makanan yang dijual kelihatan menarik. Kami dah la tengah lepas, bila bau makanan tu menusuk hidung memang berganda-ganda terliurnya. Kami hanya mampu melihat kerana diragui halalnya. Kira tempat ni menarik untuk penduduk tempatan hangout malam-malam.


No comments:

Post a Comment