nuffnang adds

Sunday, July 16, 2017

Pandangan Faiz Dickie tentang "Friendship"


Haritu Tarot main twitter sambil baring atas katil sementara nak tunggu mata mengantuk. Scroll twitter tu memang perkara WAJIB sebelum tidur sebab itu macam medium untuk bagi mata mengantuk. Lepas tu, scroll2 twitter tiba2 satu phrase ni sangat menarik perhatian Tarot iaitu "Faiz Dickie on Friendship". Lepas tu terus klik pada gambar tersebut untuk baca caption Faiz Dickie tentang friendship.




Di sini, Faiz memberi memberi persamaan luggage dan friendship. Tarot tertarik dengan caption Faiz sebab Tarot bole relate dengan diri Tarot sendiri. Tarot pernah berada dalam situasi tersebut. Apabila Tarot mempunyai kawan yang ramai memang Tarot selalu dipandang oleh orang ramai, rasa macam diri ni famous, menarik dan diberi perhatian. 

Tetapi, Tarot memang rasa kalau kawan terlampau ramai ni akan drag me down. Diorang ni akan menyebabkan Tarot tak berkembang. Lepas tu, duit pon banyak habis. Tarot memang bersetuju dengan pandangan Faiz 100%. 

Bagi Tarot, quality lagi penting dari quantity. Lagi baik ada sikit kawan tapi bole dipercayai daripada ramai kawan tapi makan kawan. Memang perit nak "gugurkan" diorang daripada hidup kita tapi percayalah, korang akan pergi lagi jauh tanpa diorang. Just keep yang betul2 dipercayai dengan korang, yang "extra" just gugurkan dari hidup. 

It's gonna be PAINFUL, but it's gonna be worth it!!

6 comments:

  1. betul-betul. sebenarnya kita memang ramai kawan, tapi sahabat a.k.a kawan sejati? hanya yang terpilih sahaja :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang setuju...kekadang lebih baik "gugurkan" untuk kebaikan bersama

      Delete
  2. first time singgah sini and follow.

    ReplyDelete
  3. betul..
    quantity frndshp tu lg dperlukan..
    hrp rmai tp xde sorang pon leh pkai pon xleh jgk..
    huhu

    salam n hai tarot.
    yaya singgh sini n follow awok (yg ke-132)
    slm kenal ^_^

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete