nuffnang adds

Wednesday, April 12, 2017

Ole2 dari Korea, "Korea Banana Milk" aka Susu Pisang

Aku baru balik dari bumi Kimchi yang sangat best & sangat seronok. Aq masih belum move on dengan life aq masa kat Korea, rasa macam taknak balik Malaysia. Hik Hik. Sepanjang aq kat sana, aq suka giler minum air Korea Banana Milk aka susu pisang. Masa kat sana, aku minum dalam tiga botol sehari sebab air die sumpah sedap giler. Memang bole minum berkali2. Susu ni bole didapati dalam beberapa perisa, nanti aq citer pasl tu. Tapi kebanyakan orang prefer perisa pisang which perisa yang pertama yang dihasilkan. Aku pon belila 4 botol sebagai ole2 untuk member2 Product Design (PD), nak bagi diorg rasa keenakan susu pisang.


Korea Banana Milk, Susu Pisang

Group photo. Malangnya, Harraz, Hipstur ngn Napi Bajau takde dalam gambar.

Takle bla, diorang berebut2 nak minum susu pisang ni. Asalnya aku beli 3 botol je, satu bilik share satu botol. Satu lagi botol untuk aku, tapi xpela...aq bagi diorg gak. Aq nak beli 9 botol, mahal sangat sebab harga satu botol tu 1200 Won, dalam RM5.00 satu botol. Memang mahal giler bila convert ke duit Malaysia. Abang aku beli sampai 30 botol tp aku beli 4 botol je, tak cukup bajet.



Diorang terus buat story tunjuk susu pisang ni. Takleh bla, sume orang bash kitorang sebab kitorang bagi story bende yang sama kat Instagram. Welcome, Aidi.




Tak cukup story dekat Insta, sambung kat Whattsapp plak. Diorang nak semakkan story ngn susu pisang ni. Hik Hik

Selepas itu, mereka2 yang lambat tiba di tempat kejadian sampai. Memandangkan diorang takde dalam group photo, so diorang tangkap gambar secara solo. Tetapi Napi Bajau taknak ambik gambar...malu2 kucing konon.


Hipstur ni acah2 model sikit. Gigih giler nak photoshoot, siap cari background yang menarik & pakai hoodie semata2 nak bergambar. Takpela, layankan aja.

Ni watak baru, bak kata acap...bentuk muka die macam squidward. So, kite panggil die squidward. Squidward kata susu pisang ni sedap smpai die nak order kalau sape2 gi Korea. Btw, nama die Harraz.

Rata2, semua orang puji keenakan susu pisang Korea ni. Mana taknya, aku minum sampai tiga botol sehari masa kat Korea. Si Hakim pon kata die sanggup order kalau tau susu ni sedap namatey. Memang lepas ni, kalau sape2 nak gi Korea...x kisah la member ke, family ke, aku nak order susu pisang ni. Sorry tau Anees Palap, susu ni sangat limited. Aku x beli banyak & kau tak sempat nak rasa. 

1 comment: