nuffnang adds

Tuesday, April 11, 2017

Terjumpa dengan Khalid, Jejaka Malaysia Fasih Berbahasa Korea

Semasa hari keempat aku di Korea, aku melawat salah satu tempat yang popular di Korea untuk membeli cenderamata dengan kata lain ole2, Namdaemun Market. Masa Tourist Guide kitorang bawak kitorg ke tempat tu, abang aku perasan seorang lelaki yang agak familier. Abang aku cakap la, "Tu bukan Khalid ke?". Aq dok fikir dalam kepala otak, pending lama gakla nak filter balik sape mamat tu. Tibe2 aq teringat TV show yg aq xtau nama show tu, mamat ni jadi guest untuk episode tu. Die dok promote Malaysia, pasal maggi, Sabah & budaya2 Malaysia. Aq pon tau Khalid sebab member aq tunjuk haritu. Lepas tu, abang aku approach die, nak tegur2. Time tu, die pon tengah jadi tourist guide untuk group Malaysia yang lain. Kebetulan pulak kitorang pergi tempat yang sama pada waktu yang sama. Tapi die lain sikit dengan Azri (kitorang punya tourist guide), sebab Azri kerja under sebuah syarikat pelancongan, Lurima Travel...Khalid ni persendirian. 

Lepas tu dok borak2 ngn die, tak sangka orangnya sangat humble & down-to-earth. Die cakap la dia asal Kota Bharu, Kelantan. Abang aq mintak no. die, yela manatau lepas ni nak gi Korea lagi...Jeju Island maybe. Die pon galakkan & terima kalau nak guna die sbg agent.

Tak melepaskan peluang untuk ber-selfie dengan Khalid

Abang aku dah siap post kat instagram

Aku takdela ikut perkembangan Khalid, kenal pon sebab populariti die yang semakin menular menerusi rancangan televisyen, Abnormal Summit. Hari yang aku terjumpa Khalid tu hari Sabtu, bila dah balik Malaysia..aq terbaca artikel yang Khalid dah berkahwin..pada hari Ahad. Maksudnya, masa kitorang terjumpa dia tu, betul2 sehari sebelum dia kahwin. Masa tu nampak rilek je die..siap bole jadi tour guide lagi. HAHAHA. Die kahwin ngn gadis Korea di Masjid Pusat Seoul. Setahu aku masjid kat Seoul ada satu je, dekat Itaewon..tapi tak tahula.

Saya mendoakan supaya kebahagiaan Khalid bersama isteri hingga ke Jannah. Amin.


Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=px1DH3GAFIk

8 comments:

  1. oke ! MZ langsung tak kenal gerangan si Khalid ni.. moga dia berbahagia bersama pasangan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Die baru je femes...sebab die dok promote Malaysia dalam tv show korea, haritu viral gak kat youtube...tu yang x sengaja tau tu..HAHA

      Delete
  2. oissss kemahenn seronok dia dapat p korea.. jgn lupa bwk balik pelekat peti tau hahaha.. Wahh dpt jumpe si khalid ni pulak lagik.. best.. :)

    Done follow sini.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tula..seronok smpai rasa xnak balik Malaysia

      Delete
  3. wah bestnya berjalan makan angin.. done follow.. thanks sudi singgah ke blog saya..

    ReplyDelete